Busola CMS Second description Third description Four description A cincea
Busola CMS Second description Third description Four description A cincea
 
 

Campurile cu * sunt obligatorii

Ce nu stiati despre portaluri

In Romania exista inca multe unitati de cazare care pentru publicitatea online se bazeaza integral pe portaluri.



Dar stiati ca acest obicei este o reminiscenta a perioadei cand motoarele de cautare nu existau?

In urma cu mai bine de 10 ani, utilizatorii internetului erau nevoiti sa caute in diferite cataloage, directoare si portaluri, neexistant motoare de cautare. Dar odata cu aparitia motorului de cautare Google, epoca directoarelor si a portalurilor a apus. Tehnologia a progresat si utilizatorul de internet a progresat si el.

Unitatile de cazare care nu se multumesc cu clienti doar in anumite perioade ale anului, cei care doresc sa domine in zona lor de activitate, s-au adaptat vremurilor. In timp ce concurenta se lamenteaza de greutatea vremurilor, acestia prospera. De ce? Pentru ca au stiut unde sa investeasca cu prioritate. Au inlaturat intermediarii si ofera informatii direct turistului care cauta pe internet.


De ce promovarea pe portalurile este o solutie indoielnica?



1. Daca in primele rezultate ale cautarii pe google va fi afisat un link direct catre website-ul unei unitati de cazare, atunci acela este preferat de utilizator, evitandu-se pe cat posibil intrarea in "jungla" directoarelor si a portalurilor. Daca sunteti prezent doar in portaluri, cea mai mare cota de potentiali clienti este pierduta de la primul pas.
Solutia: Un website personalizat, optimizat eficient pentru motoarele de cautare, care sa fie pozitionat pe prima pagina.

2. Concurenta este promovata din banii platiti de dumneavoastra. Poate nu v-ati gandit la acest aspect, insa prin inscrierea in portalurile platite, platiti sa fiti pus impreuna cu concurenta directa.
Daca aceasta (concurenta) este pozitionata mai bine in portal, banii dati de dumneavoastra pentru propria promovare devin un obstacol in calea propriei promovari, ajutand concurenta sa atraga turistii catre ea inaintea dumneavoastra.
Solutia: Iesiti din multime si cu un website bine realizat obtineti "monopol" pe zona de interes, lasand concurenta sa ramana "la gramada".

3. Banii utilizati pe inscrierile anuale in portaluri sunt cheltuiti nu investiti. Dupa terminarea anului de "chirie pe portal", ramaneti cu ... nimic. Anul urmator veti fi din nou un platitor anonim de chirie, in loc sa va dezvoltati sistematic propriul domeniu pe internet.
Solutia: Realizati-va un website propriu, pe care sa il puteti administra dumneavoastra oricand. Ca si in cazul constructiilor, investitia initiala e ceva mai mare decat o chirie, insa tot ce realizati ramane al dumneavoastra pentru tot restul vietii. Si in loc sa platiti anual tot felul de chirii ineficiente, va claditi un imperiu personal, care va scoate in evidenta fata de cei care sunt prea comozi pentru a schimba ceva, aducandu-va beneficii tot mai mari de la an la an.

4. Prezentarea sumara oferita de portaluri, face ca unitatile de cazare inscrise in portal, care au si un site propriu, sa fie preferate de turistii care cauta informatii. Asta cu conditia ca portalul sa permita listarea link-ului catre website-ul dumneavoastra, lucru permis de cele mai multe ori contra unui tarif suplimentar. In plus, pentru ca portalul sa isi asigure suprematia in google fata de site-ul dumneavostra, vi se va cere sa puneti un cod al portalului pe propriu dumneavoasta site(nu vi se va plati nimic pentru acest lucru). Din nou, dumneavoasta platiti pentru a face reclama concurentei (in cazul acesta portalul), care se va afisa in fata site-ului dumneavoastra personal in rezultatele cautarilor.
De cele mai multe ori portalul ofera un singur link catre dumneavoasta(uneri nici macar indexabil de catre motoarele de cautare, prin redirectare sau cu nofollow), iar prin amplasarea codului lor pe paginile site-ului propriul, dumneavoastra le oferiti putere inzecita.
Solutia 1: Negocierea cu detinatorii portalului ca schimbul de linkuri sa fie egal. Ce va ofera, aia sa ii oferiti. Apelati la un specialist pentru a va ajuta, daca nu intelegeti acest aspect.
Solutia 2: Evitati inscrierea in portalurile care se lupta sa va domine in loc sa va faciliteze obtinerea de turisti.






Azi motoarele de cautare sunt sufletul internetului. Cine nu a auzit de Google? Cine nu apeleaza la Google cand doreste sa se informeze? Chiar pentru a ajunge la un anumit portal, vizitatorul va utiliza un motor de cautare. Astfel ca se ridica intrebare logica: De ce sa apelam la intermediari cand putem sa oferim direct vizitatorului informatia pe care o cauta?

Avand in vedere aceste considerente, sa analizam putin demersul unui vizitator care doreste de exemplu, sa gasesca cazare in statiunea Baile Felix.

Primul pas firesc este sa caute pe Google dupa cuvintele cheie care le considera neceare pentru a raspunde problemei lui, cum ar fi "cazare baile felix".

Motorul de cautare ii returneaza pe prima pagina 10 rezultate cu un sumar.
Din aceste 10 rezultate, vizitatorul va vizita in ordinea care i se pare ca il duce cel mai rapid la informarea de care are nevoie.

Daca are de ales intre un link Pensiunea Nufarul Argintiu ** - Baile Felix care e posibil sa fie raspunsul care il cauta si alt link Unitati de cazare din Baile Felix, din care va trebui sa mai caute alte linkuri care ar putea sa il ajute, in cele mai multe cazuri va opta pentru calea cea mai scurta si mai explicita - Pensiunea Nufarul Argintiu ** - Baile Felix.
Daca acest website ii ofera toate informatiile necesare si vizita se finalizeaza cu o rezervare online (sau telefonica), cautarea lui se incheie aici. Doar daca din anumite considerente website-ul nu il ajuta, trece mai departe.

Trebuie observat in primul rand ca a te baza doar pe portaluri implica luarea in calcul a mai multor factori care se determina unul pe celalalt. Nerealizarea unuia dintre ei, face ca restul sa nu mai poata fi realizati.
  • Portalul trebuie sa fie optimizat sa raspunda cuvintelor cheie cerute de vizitator.
  • Portalul respectiv trebuie sa se afle in primele rezultate, inaintea altor portaluri sau website-uri concurente;
  • Vizitatorul trebuie sa aleaga dintre toate linkurile, exact linkul portalului in care avem inscrisa unitatea.
  • Din multimea de unitati inscrise pe portal, vizitatorul va trebui sa ne aleaga exact pe noi, ignorandu-i pe toti ceilalti, care sunt concurenta noastra directa.
Ati jucat la loto 6 din 49? De cate ori ati castigat marele premiu? Acum socotiti care e sansa ca toti factorii de mai sus sa fie in favoarea dumneavoastra. Teoretic mai mica decat la loto. Practic e totusi ceva mai mare, pentru ca intervine si un factor decizional pe langa noroc. Dar sansa ramane totusi infima.


In concluzie: De ce sa apelam la intermediari cand putem sa oferim direct vizitatorului informatia pe care o cauta? De ce sa ne bazam pe noroc, atunci cand putem sa realizam in mod direct si sigur prezentarea unitatii nostre de cazare?