Busola CMS Second description Third description Four description A cincea
Busola CMS Second description Third description Four description A cincea
 
 

Campurile cu * sunt obligatorii

Cum sa ne promovam unitatea de cazare cat mai eficient

Cum sa ne promovam unitatea de cazare cat mai eficient?



Pentru realizarea unei promovari eficiente pe internet a propriei afaceri pot fi efectuate mai multe operatiuni.

1. Realizarea unui website propriu pentru pensiune, hotel, vila, cabana, casa de vacanta



Promovarea pe internet incepe prin realizarea unui website propriu.

Acest website trebuie realizat urmarindu-se urmatoarele 2 conditii esentiale:

  • a) o cat mai buna optimizare pentru motoarele de cautare.
  • b) posibilitatea modificarii continutului, pentru a putea actualiza periodic informatiile continute


2. Inscrierea in directoare web


Directoarele web sunt colectii de linkuri catre website-uri, grupate pe tematici. Fiecare motor de cautare are si propriul director web, in care website-ul nostru ar trebui sa fie inscris.
Sunt destul de rare cazurile cand cineva acceseaza direct aceste colectii, dar motoarele de cautare indexeaza in general foarte bine aceste directoare, oferindu-va beneficii semnificative in cresterea ranking-ului si propulsarea linkului dumneavoastra in topul rezultatelor cautarilor.

Exista o multime de directoare web, fiecare putand avea diferite modalitati de acceptare a inscrierilor: fara backlink, cu backlink, cu plata la inscriere, cu plata de tip abonament, etc.

Prezenta in unele directoare este mai benefica decat in altele.
Important: Cu cat website-ul dumneavoastra este inscris in mai multe directoare, cu atat este mai bine.


3. Inscrierea in portaluri de turism



Atunci cand exista un website propriu, portalurile de turism pot fi de asemenea intrumente utile de promovare.

Asemenea directoarelor web, portalurile sunt niste colectii, dar mai ample, de multe ori specializate intr-un domeniu.

Exista doua tipuri de portaluri de turism:
- Cu inscriere gratuita
- Cu inscriere platita

Portalurile de turism cu inscriere gratuita

Neimplicand costuri financiare, orice referinta catre website-ul dumneavoastra este valoroasa.
Avand in vedere ca sunt gratuite, vom fi tentati sa spunem repede: e ok, hai sa ne inscriem.
Totusi, inscrierea implica anumite precautii de care ar fi bine sa tineti seama.

In general portalurile cu inscriere gratuita sunt:
  • portaluri la inceput de drum, care ofera inscrierea gratuita in dorinta de a atrage cat mai multe inscrieri care apoi vor fi taxate daca vor dori sa fie prmovate in continuare,
  • portaluri de a caror functionalitate nu se mai ocupa nimeni, proprietarul beneficiind de obicei din reclamele postate pe website.
In primul caz, este posibil sa existe pentru acel portal un interes mai mare chiar decat in cazul celor cu plata. Va recomandam inscrierea cu toata increderea.

In al doilea caz, daca inscrieti website-ul pe un astfel de portal, este important ca periodic sa verificati situatia inscrierii.
Neexistant cineva care sa verifice autenticitatea informatiilor inscrise, de multe ori acestea sunt folosite in mod rauvoitor pentru denigrarea dumneavoastra de catre firme concurente sau vizitatori pusi pe "glume". Din nefericire nu veti avea de unde sa cereti informatii despre cel care v-a denigrat si nici posibilitatea indepartarii informatiilor denigratoare.
Inscriindu-va pe astfel de portaluri, va asumati un anumit risc. Inainte de a lua o decizie, informati-va cat mai bine despre acel portal.

Portalurile de turism cu plata


In spatele portalurilor cu taxa, in general exista o echipa care munceste pentru buna functionare a portalului. Aceasta echipa trebuie remunerata, deci este firesc sa existe o anumita taxa.

Pe aceste portaluri exista de obicei doua sau mai multe tipuri de abonament cu valori diferite (unul poate fi chiar gratuit).
Trebuie stiut ca abonamentele mai ieftine va permit inscrierea in portal, insa pozitionarea dumneavoastra va fi inferioara fata de cei care platesc abonamente mai scumpe, vizibilitatea dumneavoastra pentru turistul in cautare de cazare fiind mult diminuata.

Deoarece este evidenta importanta unui link catre website-ul propriu, de obicei pentru a vi se permite afisarea lui, trebuie sa platiti in plus sau sa optati pentru un abonament mai scump.

De asemenea,
trebuie stiut ca abonamentele mai scumpe va promoveaza de obicei in topul rezultatelor cautarilor pe portal.

In situatia in care website-ul dumneavoastra este slab optimizat si nu se afla pe primele pagini ale rezultatelor in motoarele de cautare, aici exista sansa ca cineva sa il acceseze. Acesta este avantajul major al portalurilor.

Vizitatorul portalului este acolo cu un scop precis: Informarea.

Chiar daca va aflati pe pozitia 1 in lista portalului dar nu aveti un link catre un website propriu, daca pozitia 2 are website propriu oferind prin acesta o informare mai buna, in cele mai multe cazuri vizitatorul va fi atras de acela. De ce? Este de ajuns sa ganditi ca un turist si veti intelege.
Turistul nu este acolo pentru a evalua eficienta portalului ci pentru a obtine informatii cat mai complete pentru o posibila cazare, astfel ca
va apela la sursa care se presupune a fi cea mai completa: website-ul propriu.

Chiar daca website-ul dumneavoastra se afla pe primul loc in rezultatele cautarilor, este bine sa mai oferiti o oportunitate de promovare a afacerii si prin inscrierea in portaluri de turism.


4. Inscrierea pe retele de socializare.



Foarte in voga acum sunt site-urile de sociale ca Facebook, Twitter, Neogen, Netlog, Tagged, etc. Inscrierea pe ele este gratuita, iar motoarele de cautare indexeaza foarte bine continutul lor.
Ar fi util sa va creati un cont pe ele, unde sa va afisati link-ul catre website-ul personal si sa faceti o prezentare a afacerii dumneavoastra.