Campurile cu * sunt obligatorii

Informatii SEO

Inainte de a explica rolul butonului Informatii SEO, vom prezenta mai jos cateva aspecte estentiale pe care ar trebui sa le cunoasteti.

Ce este optimizarea pentru motoarele de căutare?



Optimizarea pentru motoarele de căutare sau SEO (Search Engine Optimisation) este suma procedeurilor utilizate la realizarea unui website, pentru a determina motoarele de căutare să afişeze paginile website-ului intr-o poziţie cât mai de top, atunci când cineva face o căutare utilizând anumite cuvinte cheie specifice, numite cuvinte cheie (keywords).

Cât de importantă este optimizarea pentru motoarele de căutare?

Atunci cand SEO lipseşte, utilitatea website-ului tinde spre zero.

Poate fi el cel mai frumos si elegant website, daca nu este uşor de găsit când cineva caută dupa subiectul tratat de website-ul nostru, atunci este complet inutil. Este ca o carte pe care nimeni nu o citeşte niciodata.

Importanţa optimizării pentru motoarele de căutare este capitală pentru un website. Fără ea, website-ul practic nu există.

Pentru mai multe informatii despre SEO, puteti accesa pagina din sectiunea de Intrebari frecvente: Ce este seo?

Aplicaţia Busola CMS, pe lângă optimizarea automată a conţinutului fiecărei pagini, include un modul de optimizare pentru motoarele de căutare, util pentru o optimizare de cât mai bună fidelitate, uşor de utilizat si de persoanele care nu au cunoştinţe despre SEO.

Butonul Informatii SEO

In fereastra care apare la apasarea butonului Informatii SEO, există 3 secţiuni:
  • Informaţii meta title
  • Informaţii meta description
  • Informaţii meta keywords.

Aceste informaţii sunt relative la pagina actuală, fiind necesară o optimizare individuală a fiecarei pagini.

Fiecare secţiune conţine un mic ghid despre caracteristice care trebuie să le aibă acel meta element pentru a fi eficient si bine realizat.



Pentru a vizualiza acest ghid, se face click pe imaginea comutatorului, reprezentată printr-o săgeată albastră.

Apoi este afişată valoarea actuală a meta elementului acelei secţiuni. Această valoare poate fi ajustată din fereastra Setari pagină.



Este calculată si prezentată relevanţa pentru pagină a meta elementului respectiv, urmată de cateva sugestii pentru imbunatăţirea optimizării, acolo unde este necesar.



In ultima linie este oferită o concluzie a analizei meta elementului.




In secţiunea pentru cuvinte cheie (keywords) există doua tabele, fiecare dintre ele reprezentând densitatea cuvintelor cheie.
Densitatea cuvintelor cheie din pagina este reprezentata in culori.


Pentru a creste densitatea unui cuvant cheie in pagina, acesta trebuie utilizat de mai multe ori. Nu utilizati fraze fara sens!



In tabelul din partea stângă sunt prezentate cuvintele cheie optimizate automat, cuvinte obţinute din conţinutul textului paginii (care este cel mai important pentru Google), iar in tabelul din partea dreaptă este prezentată densitatea cuvintelor cheie declarate in head-ul paginii.

Dacă există cuvinte cheie declarate in head-ul paginii, insă nu sunt utilizate in conţinutul textului paginii, acestea sunt listate intr-un tabel la finalul secţiunii. Aceste cuvinte trebuie incluse in textul paginii sau eliminate dintre cuvintele cheie declarate.




Cum imbunatatim optimizarea?



Modulul Informatii SEO va permite monitorizarea usoara a situatiei fiecarei pagini.
Pentru o optimizare cat mai eficienta e nevoie de respectarea multor factori, insa exista cativa care sunt vitali si care ar trebui ajustati pentru cele mai bune rezultate.

Fiecare pagina din website este pretioasa.
Chiar daca este vorba de o galerie de imagini sau o pagina plina de text, ea contine informatii care ar trebui sa ajunga la vizitatorul care le cauta.

Cand optimizati o pagina pentru motoarele de cautare, tineti cont de urmatoarele aspecte:
  • Utilizand Informatii SEO, aduceti valorile fiecarui metatag la valori optime.
  • In paginile care contin in special text, exploatati la maximum cuvintele cheie care sunt importante pentru ca website-ul sa fie usor de gasit.
  • Fiecarei pagini dati-i un titlu utilizand cuvintele cheie. Forma link-ului catre pagina respectiva este formata din titlul paginii, la care au fost inlaturate caracterele neindexabile, la care se adauga un numar de identificare a paginii. Aceasta facilitate este specifica aplicatiei Busola CMS! Google tine cont de cuvintele care formeaza link-ul!
  • Cand inserati imagini in pagini normale (nu in galerii), nu omiteti niciodata sa introduceti si un text alternativ pentru imaginea inserata. Valorile "alt" ale imaginilor sunt considerate cuvinte cheie de catre motoarele de cautare, asa ca trebuie exploatate la maximum.
  • In galeriile de imagini generate de modulul de galerii inclus in Busola CMS, fiecarei imagini dati-i un titlu cat mai semnificativ, daca e posibil utilizand cuvinte cheie. Modulul este realizat in asa maniera incat sa utilizeze titlul imaginii pentru a crea cuvinte cheie, indexabile de catre motoarele de cautare.
Efectuarea modificarilor metatagurilor unei pagini, se face din Setari pagina. Detalii la sectiunea urmatoare din meniul alaturat.